Argentina!

19 februari 2013

Hola todos!

Hier dan eindelijk een reisupdate van Guus en Lune op reis!

Zoals jullie weten begon onze reis in Buenos Aires, waar we een week verbleven in het atelier van een kunstenares in het bruisende wijkje Palermo. Buenos Aires is een enorme stad die nooit slaapt en die goed is voor ongeveer eenderde van de populatie van heel Argentinie. De stad heeft een heel erg Europese moderne Vibe en eigenlijk  voelt het dan ook niet alsof je in Latijns Amerika bent. Het is een op het oog heel welvarende stad met veel grote gebouwen, rijke mensen en weelde, zo is op de enorme beroemde begraafplaats Recoleta de ene graftombe nog groter dan de ander en stikt Buenos aires van de dure shoppingmalls en dure eettentjes.

Achter die rijkdom schuilt echter ook een heleboel armoede, Argentinie lijdt onder een zware economische crisis, vuilverzamelaars lopen de hele stad door op zoek naar weggegooid plastic, karton en andere dingen die wat op brengen, en armoedige zwerfkinderen op blote voetjes verkopen potloodjes en andere prullaria in de metro.

In Argentinie is het nu zomer, en dus was het in Buenos Aires snikheet, bovendien was het erg laawaaierig, en als je slaapt aan de straatkant is dat niet fijn in een stad waar het eigenlijk 24-7 lawaaierig is. Toch hebben we hier een leuke tijd gehad, de winkeltjes en cafes in Palermo, Het Boca stadion, de Maradonna lookalikes en de kleurige huisjes in La Boca, de vele mooie museums, parken en het bruisende nachtleven maken van Buenos Aires een veelzijdige stad waar je je nooit hoeft te vervelen.

Na een week vervolgde we onze reis naar Bariloche, een stadje in de bergen in the lake district, een gebied in Bariloche met veel grote meren en gebergte. Een busreis van 24 uur. Gelukkig zijn de bussen in Argentinie comfortabel, en reis je snachts, wat het helemaal niet erg maakt je op deze manier te verplaatsen. In Bariloche aangekomen was het ineens erg fris en begon het te regenen, en waaide de frisse berglucht ons tegemoet, Heerlijk na een week Buenos Aires. Hier hebben we door de bergen gefietst, en leuke wandelingen gemaakt. Ook begon het echte reizigersgevoel, omdat we nu in een hostel zaten en andere reizigers ontmoetten en zelf ons eten klaarmaakte. Erg leuk dus!

Na Bariloche een busrit van 17 uur naar Mendoza, stad midden in het  bekendste wijngebied van Argentinie. Hier hebben we na aankomst sochtends meteen de bus gepakt om fietsen te huren bij Mr. Hugo, een lokale bekendheid, met de fiets kan je langs allerlei wineries waar je wijn kan proeven, bij het terugbrengen van de fiets, redelijk aangeschoten door de wijn kregen we nog een gratis fles van Mr Hugo, die op een van de wineries verkocht werd voor een hoger bedrag dan wij de fietsen hadden gehuurd, erg fijn dus! Volgens het hostelpersoneel deed hij dit soms als hij een goed humeur had, mazzeltje dus!

Vervolgens vlogen we naar Puerto iguazu, waar we nu ook zijn, vandaag de fantastische en enorme watervallen bezocht van Iguazu, die ontstaan zijn door een een gestolde lavastroom en die omringt worden door jungle en een grote varieteit aan wilde dieren. De watervallen zijn al een fantastisch gezicht, maar we zagen ook nog eens Vlinders in allerlei kleuren, Salamanders, Iguanas, Toekans, Coaties, Roofvogels die over de watervallen scheren en kleine vogels die nestelen achter de watervallen ( waarvan een zelfs gepakt werd door een van de roofvogels). Een fantastische ervaring!

Morgen gaan we de watervallen bekijken vanaf de braziliaanse kant, waarna de reis zich zal vervolgen naar de wetlands van Esteros del Ibera. Fotos volgen ZSM.

Besos van Guus en Lune

1. Adnan en Clara:
    19 februari 2013
    Ola Guus en Lune!

Erg leuk een update te lezen!
    Goed dat jullie het naar jullie zin hebben!

Besos Clara en Adnan
  2. Chris:
    4 maart 2013
    moooooooiiiiiiiiiiiiiiiiii en nu weer verder reizen !!!!!!!!!!!!!
    En wel de volle 5 maanden genieten van elkaar, de mensen en alle landen die jullie nog aandoen.

knuffffffsssss
  3. Afita Y Enrique:
    5 maart 2013
    Mooi die foto´s!! zo beleven wij het ook een beetje mee!!
    Het was fijn om elkaar weer ff te zien en nu opbokke voor een paar maanden hahahaha besos y hasta luego!!!!
  4. Bert van Schaaijk:
    6 maart 2013